Een verslag van de uitgeoefende activiteiten 2016

Familie Koopman is als afgevaardigde van de stichting het hele jaar actief geweest bij Beth Uriel in Zuid-Afrika.

Van 29 november 2015 tot 7 januari 2016 zijn zij in Nederland geweest voor fondswerving, het informeren van de achterban en om een ontmoetingsdag te organiseren. Vanuit Zuid-Afrika hebben zij nieuwsbrieven verstuurd en maandelijks een gebedsmail.

Van twee tot en met 25 februari is onze vorige penningmeester met zijn vrouw naar Zuid-Afrika geweest. Zij zijn beide actief betrokken bij de stichting. Zij hebben de afgevaardigde van de stichting en verschillende projecten bezocht. Vanuit Beth Uriel wordt geprobeerd projecten op te zetten om inkomsten te generen. Voorbeelden hiervan zijn parasols verhuren op het strand, kleding verkoop, verkopen van hout voor de open haard (zelf kloven) en een barista bar. De jongens die opgevangen worden bij BU zijn verplicht om twee uren per week vrijwillig mee te helpen bij een van deze projecten, in de schoonmaak, het onderhoud enz.

De oud penningmeester en zijn vrouw hebben op eigen gelegenheid en kosten een bezoek gebracht aan Zuid-Afrika/BU.

24 juni 2016 is er in Nederland een ontmoetingsavond georganiseerd. Op deze zogenaamde Movie Night is er een film vertoond en is er één en ander verteld over het werk in Zuid-Afrika. Deze avond is goed bezocht!

Een positief punt is dat de jongens het erg goed doen bij Beth Uriel. Hun resultaten op school zijn prima en de jongens doen het ook goed bij BU. Sinds de afgevaardigde actief is bij Beth Uriel is er duidelijke een positieve ontwikkeling gaande bij BU. Er is een wachtlijst voor nieuwe jongens.

Drie tot en met 17 december is familie opnieuw bezocht door medewerkers van de stichting. Dit wederom op eigen gelegenheid en kosten.

Ze hebben een goede en fijne tijd gehad en zien dat het werk zijn vruchten afwerpt bij de jonge mannen. Een groot deel van de jongens bezoekt vrijwillig de Bijbelstudie op maandagavond en gaat mee naar de kerk.

Mooi om te zien dat er langzaam maar zeker (geestelijke) groei plaatsvindt,. Hiervoor zijn we erg dankbaar!

Het financiële jaarverslag

huisvanlig_Balans_2016